Actueel 2020-04-01T13:58:41+00:00

Maatregelen Stichting Welzijn Hattem (SWH) ten aanzien van het Coronavirus & radioprogramma SWH Speciaal

Vanaf half maart heeft SWH alle activiteiten geschrapt. Dit geldt voor zowel jong (inclusief het jongerencentrum) als oud (inclusief huisbezoeken). U kunt ook niet meer bij ons binnen lopen. Deze maatregel geldt voorlopig tot 28 april 2020.

Wel zijn wij van maandag t/m donderdag van 9.00-12.00 uur telefonisch te bereiken op ons vaste nummer: 038 4432881. Natuurlijk kunt u ons ook altijd mailen, wij doen ons best u zo snel mogelijk terug te mailen. Mailen kan naar: info@swhattem.nl

Heeft u vragen, maakt u zich zorgen, wilt u wel voor anderen boodschappen doen of zou u het fijn vinden als iemand juist de boodschappen voor u kan doen? Laat het ons weten! Wij zorgen vervolgens dat vraag een aanbod op elkaar afgestemd worden.

Voor het spreekuur van Op KO€RS zijn we elke dinsdagmiddag van 14.00-16.00 uur telefonisch bereikbaar op 038-4432881.

Voor jongeren zijn we bereikbaar via straatwerk en via het mobiele nummer 06-20046859.

Met name voor de oudere Hattemer maken SWH en RTV Hattem vanaf 17 maart een speciaal radioprogramma. Deze coproductie onder de naam SWH Speciaal wordt in ieder geval in de maand maart elke dinsdagmorgen van 09.00-10.00 uur uitgezonden.

Op deze manier willen we toch iets bieden aan de mensen die nu thuis zijn komen te zitten doordat activiteiten stil liggen.

We hopen dat deze uitzendingen goed ontvangen worden en ze voorzien in een behoefte. Heeft u ideeën voor deze uitzending of wilt u wat vertellen in één van onze uitzendingen?? We horen het graag.

ZitFit voor ouderen tijdens het Coronavirus 

Twee weken geleden is Stichting Welzijn Hattem samen met de buurtsportcoach gestart met ZitFit, bewegen voor ouderen vanuit de stoel of staand. in verband met het Coronavirus zijn alle activiteiten en is o.a.  Zitfit tijdelijk ook niet meer mogelijk in groepsverband.

Dit hoeft echter niet te betekenen dat u stil hoeft te blijven zitten. Bent u goed ter been, dan is wandelen of een stukje fietsen natuurlijk altijd goed en met name als u dit een paar keer per week herhaalt. Maar ook als dit lastig voor u is, zijn er genoeg leuke en uitdagende oefeningen om te doen. Speciaal voor deze situatie heeft Leon (Buurtsportcoach) hieronder een paar leuke oefeningen verzameld die u gewoon zittend kunt uitvoeren;

Iedere oefening kun u 3 keer uitvoeren, 20 seconden per keer. Neem ook steeds 10 seconden rust tussen elke oefening om weer op energie te komen. Voel goed of het niet te zwaar wordt, anders neemt u telkens iets meer pauze:

  • 1 been of beide benen een klein beetje van de grond optillen en deze daar houden voor 20 seconden. Vergeet niet van been te wisselen als u 1 been per keer op tilt.
  • Boksen! Stoot eerst met een gebalde vuist de ene arm naar voren en daarna de andere arm. Hoe sneller u bokst, hoe zwaarder het is! 20 seconden lang.
  • Buik en rugspieren. Draai u hoofd en lichaam zo ver mogelijk een kant op en kijk zo ver mogelijk naar achteren. Draai weer terug en doe hetzelfde bij de andere kant. Doe dit om en om tot de 20 seconden om zijn.

Ook een hele goeie oefeningen is de Squat. Door telkens op te staan en weer te zitten, traint u niet alleen uw beenspieren, maar ook de rest van uw lichaam omdat alles stabiel moet blijven. Hoe vaak kunt u staan en zitten binnen 20 seconden? Dit kan eventueel met een steun om op te leunen. Of zittend, waarbij u de voeten zo hard mogelijk de grond induwt voor 3 seconden alsof u de grond naar beneden. Succes het is goed om te blijven bewegen!

.  

Kom roefelen in Hattem of Heerde.
Klik op één van de banners en daar vind je meer informatie.